Het Corporate Image - Ed Blauw
Auteur:
Ed Blauw
Staat van het boek:
Tweedehands boek
Uitvoering:
Paperback
Pagina's:
211
Verschijningsjaar:
Jaren '90
Het corporate image; beeldvorming van de onderneming; één van de meest complexe managementvraagstukken; met cases over: Albert Heijn, KLM, Nederlandse Spoorwegen, Postbank, Rietveld boutiques, Robeco, AT&T.
In de jaren zeventig raakten markten verzadigd en kwamen veel bedrijven in moeilijkheden door slecht management, dat onvoldoende had ingespeeld op de ontwikkelingen en er veelal ook geen adequaat antwoord op had. In voorgaande jaren had men zich nauwelijks om de eigen identiteit bekommerd.
Beschikbaarheid: Op voorraad
€ 2,95
Omschrijving
Details
Zaken als winstmaximalisatie hadden een veel hogere prioriteit. Het is ook in die jaren dat bedrijven, overheden en instellingen begonnen in te zien dat een positief image voorwaarde was voor succes en continuïteit.
Ed Blauw, bekend deskundige op het terrein van Corporale Identity en Corporate Image, behandelt in zijn boek de complexiteit van de beeldvorming. Hij gaat er daarbij vanuit dat invloeden van buiten in hoge mate bepalend kunnen zijn voor het image van de organisatie en dat de marge waarbinnen het management van ondernemingen de beeldvorming kan sturen, steeds kleiner wordt en dus een steeds grotere stuurmanskunst vereist. De auteur geeft aan welke instrumenten ter beschikking staan om aan de gewenste beeldvorming inhoud te geven, en welke hun interactie is. Het Corporate Image is een boeiend en instructief `leesboek' geworden, toegankelijk voor een ieder die belang stelt in het complexe vraagstuk van de beeldvorming.
Eigenschappen
Eigenschappen
Auteur | Ed Blauw |
---|---|
Staat van het boek | Tweedehands boek |
Taal | Nederlandstalige boeken |
Pagina's | 211 |
THEMA in deze categorie | Economie & bedrijf, Management en ondernemen, Organisatie & Communicatie |
VEEL GELEZEN DOOR: | Vrouwen, Mannen |
Fictie - Non-fictie | Non-fictie |
Uitvoering | Paperback |
Conditie van het boek | Goed |
Verschijningsjaar | Jaren '90 |
Beoordelen